Årsberetning 2016

SIF-Fodbold Årsberetning 2015

Sportsligt var 2016 endnu et godt år.- I de mindste ungdomsrækker spiller man jo uden indberetning af resultater, indtil 12 år, men vi spiller et antal private turneringer, hvor vi opnår gode resultater, som viser at vores niveau med de mindste er som forventet, nemlig at vi klarer os blandt de bedre hold, vi har også fine indberetninger fra den turneringsstruktur der spilles under i DBU-København, fra trænere og ledere, så vores små poder følger fint med.

Fra u / 12 og op er vi igen i 3 rækker repræsenteret i mesterrækkerne med u/14-16 0g 19 og her klarer vi os til midterplaceringer, som er ganske tilfredsstillende målt på det antal spillere og de træningsmuligheder vi har.

Vi har i 2016 og igen i 2017 flere og flere lønnede trænere, flere end nogensinde i ungdomsafdelingen, men desværre færre og færre børn, det ser ud til at de 3 mindste årgange for første gang i mange år ikke er fyldt op og venteliste er slet ikke på tale mere, paradoksalt at jo mere styr der er på det, jo flere trænere, = færre børn, så økonomien ,hvor der aldrig tidligere er brugt så mange midler, på ungdomsafdelingen, har ikke ført tilgang med sig, tværtimod mister vi medlemmer og kunne godt bruge 100 børn mere, specielt i de ældste årgange vi vil gerne gøre noget for at fastholde børnene i sporten - ungdomsafdelingen skulle gerne rumme 600 børn, det er et mål vi må arbejde på.

Senior afdelingen er en succeshistorie, 1. Holdet under ledelse af Michael Jørgensen, rykkede op fra KS i sommer og ligger nu nr. 2 i DS med pæne chancer for oprykning til 2 div, og spiller noget af det flotteste fodbold der er set på Krøyersvej i mange år. Vi havde lagt en femårsplan om at kunne toppe DS i 2018 så vi er faktisk et år foran efter oprykningen fra Københavnerserien i sommer. 2. holdet har fået Kim Skarp tilbage som træner og i foråret med Rene Zedler og i efteråret med Kim har de været tophold i Serie 1, det er op til spillernes fremmøde og vilje, -så kan de spille sig op i KS, der er muligheder i det hold og Kim arbejdet hårdt for at få implementeret en træningskultur på holdet, 3. holdet rykkede op i serie 3 mens det nye 4 hold spiller i serie 5 som nystartet og klarer sig fint. Vores gamle Horn hold spiller nu ikke senior længere, men hoppede direkte til superveteranniveau, desværre har vi ikke elite hold i OB og VET da de begge rykkede ned og spiller i Række 1 under KBU nu, men Old Boys+ afdelingen har hold op til de ældste på 75 år og fredags og lørdagsbold, så der er mange hold og endnu flere muligheder for at spille kampe. Vores samarbejde omkring de ældste med HIK kører fortsat upåklageligt og vinder oven i købet deres række, så vi må konkludere at de mindste og de ældste er de bedste og dem i midten er på vej!!

Tom Gudmandsen, Formand SIF-Fodbold Marts 2017